Sabtu, 13 Ogos 2011

Hari Istimewa Blog Dari Dapur Isteri Fizoe

Alhamdulilah...lately semakin rajin mengenal dunia blog..menceritakan kisah hidup dan keadaan sekeliling..tetapi pada hari ini..didapati pelbagai blog menceritakan tentang kehebatan pelbagai resepi di Malaysia utk disajikan kepada keluarga dan juga pelanggan.

sebagai seorang isteri dan juga ibu, istilah makan luar semakin berkurangan. Bila en.suami lebih suka menikmati makanan bersama-sama keluarga. Dan saya seorang isteri yg boleh dikatakan tidak pandai memasak...masa memuda..ahaks (zaman sekolah ler)..kesempatan utk belajar memasak mmg tiada..apatah lagi ditengah2 kemuncak kehidupan remaja, saya ditawarkan masuk ke Sekolah Teknik di PD...dan waktu dirumah adalah waktu melepas gian tido setelah berminggu2 hidup di dalam disiplin...

Kononnye hendak belajar memasak selepas abih zaman sekolah..tapi malangnya...kesibukan kerja serta memasuki tingkatan enam di Sekolah Datuk Lokman, KL membuatkan saya tawar hati utk belajar memasak (org lain pun kije jugak~ malas)..kepenatan berulang-alik dari putrajaya ke KL menjadi faktor utama kemalasan saya...Dan apabila ditawarkan belajar di Poly Sabak Bernam, lagi la....berbukit2 huruf M kt kepala nieh...oh ye...jgn tak tau..time nie..kalo suh masak sayur pun saya tak reti...apatah lagi masak ayam masak kicap...yg tau..bile balik dari poly, kt umah makanan dh tersedia...

di tahun akhir ketika saya menjadi anak dara...tiba2 keinginan utk mempelajari masakan sgt mendalam..lagi2 dalam bidang bakeri..tapi tak pro la..kebanyakan ilmu2 tersebut saya pelajari dari buku, web, kawan2...dan dari situlah saya mula belajar membuat kek, desert dan pelbagai menu utk disajikan kepada en. suami...

Jadi...sebab utama saya mewujudkan blog ini adalah kerana, saya hendak share segala ilmu yg saya ada membantu mereka ibu-ibu atau sesiapa sahaja utk pelajari resepi2 istimewa dari saya...semoga resepi yg saya post ini dapat membantu merealisasikan keinginan anda.

saya dengan lafaz bismillah...ingin merasmikan...pembukaan blog baru iaitu....

DARI DAPUR ISTERI FIZOE....

terima kasih kepada mereka yg telah menyokong saya....
 
p//s : Oh ye..jgn anggap saya seorang yg pro..saya jugak seorang beginner yang byk menghidangkan juadah hasil dari resepi2 di blog2 masakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan